Uncategorized

بهترین جنس روکش صندلی

بهترین جنس روکش صندلی

بهترین جنس روکش صندلی

روکش صندلی یکی از عناصر تزئینی داخلی خودرو است که به طور قابل توجهی بر زیبایی داخل کابین تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توان آن را از مهم‌ترین عوامل جذابیت داخلی خودرو دانست. روکش‌های صندلی ماشین، بسته به جنسشان، قابلیت تأثیرگذاری بر دمای داخلی کابین را نیز دارند و می‌توانند احساس خنکی یا گرما را ایجاد کنند. به عبارت دیگر، این روکش‌ها در تلطیف فضا و دمای داخل خودرو نقش موثری دارند.

بسیاری از افرادی که برای خودروی خود به دنبال روکش صندلی هستند، در انتخاب روکش پارچه ای یا چرم مردد بوده و نمی دانند کدام جنس و چه رنگی را انتخاب نمایند. اگر تصمیم به خرید روکش صندلی ماشین گرفته‌اید، شناخت بهترین جنس روکش صندلی خودرو، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. بنابراین شناخت بهترین پارچه روکش صندلی خودرو، انتخاب و خرید مدل مناسب این محصول را آسان‌تر می‌کند.

کاربرد روکش صندلی ماشین

این وسیله علاوه بر افزودن زیبایی به داخل خودرو، کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر شما راننده‌ای هستید که مدت زمان زیادی را پشت فرمان می‌گذرانید، طراحی ارگونومیک و راحتی صندلی برایتان بسیار مهم‌تر از دیگر سرنشینان خواهد بود. نشستن طولانی مدت می‌تواند به مرور زمان آسیب‌های جدی به ستون فقرات، کمر و پاها وارد کند. بنابراین، برای حفظ سلامت خود، پس از مطالعه این مقاله، بهترین روکش صندلی خودرو را انتخاب کنید.

انواع مدل‌های روکش صندلی خودرو

برای هر خودرو تعداد زیادی روکش صندلی با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف وجود دارد. این روکش‌ها عموماً از جنس چرم، پارچه، یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شوند. اولین گام در انتخاب روکش صندلی، تعیین جنس مورد نظر است؛ اینکه آیا ترجیح می‌دهید روکش‌ها چرم، پارچه‌ای یا ترکیبی از هر دو باشند. از مهم‌ترین نکات در این انتخاب، کیفیت پارچه و چرم استفاده شده است. همچنین، روکش صندلی باید دارای الگوی دوخت مناسبی باشد تا علاوه بر زیبایی، دوام و کارایی لازم را نیز داشته باشد.

1-روکش صندلی چرمی

این نوع روکش‌ها بیشتر مورد پسند جوانان بوده و برای خودروهای لوکس بسیار مناسب هستند. البته می‌توان از این روکش‌ها برای خودروهای دیگر نیز استفاده کرد، اما یافتن روکش مناسب ممکن است کمی دشوار باشد، زیرا این جنس عمدتاً برای خودروهای گران‌قیمت و لوکس طراحی می‌شود.

چرم‌های مورد استفاده در ساخت روکش صندلی‌های خودرو عبارتند از:

  • چرم طبیعی: این نوع چرم گران‌ترین نوع موجود در بازار است. کیفیت بالا، نرمی و لطافت از دلایل محبوبیت آن هستند. با این حال، برخلاف تصور عموم، چرم طبیعی دوام بالایی ندارد و طول عمر مفید آن کوتاه است.
  • چرم صنعتی: این نوع چرم از نظر قیمت مناسب‌تر از چرم طبیعی است. علاوه بر قیمت مناسب، چرم‌های صنعتی دوام و طول عمر بیشتری نیز دارند.

 مزایا:

  • قابلیت شستشوی آسان: این روکش‌ها به راحتی قابل شستشو هستند.
  • عدم نیاز به جدا کردن برای شستشو: نیازی نیست برای شستشوی روکش، آن‌ها را از صندلی جدا کنید.
  • پاک کردن آسان لکه‌ها: لکه‌ها به راحتی و با مقدار کمی شوینده و پارچه تمیز پاک می‌شوند.
  • ظاهر لوکس: این روکش‌ها ظاهری لوکس به بخش داخلی خودرو می‌بخشند.

معایب:

  • عدم گردش هوا: امکان گردش هوا در این جنس وجود ندارد.
  • عرق کردن: یکی از معایب روکش‌های چرمی این است که اگر برای مدت طولانی روی صندلی بنشینید، باعث عرق کردن می‌شود.
  • حفظ گرما: این روکش‌ها به دلیل داشتن منافذ بسته، گرما را در خود حفظ می‌کنند.
2- روکش صندلی پارچه ای

دومین گروه از روکش‌های صندلی خودرو، روکش‌های صندلی پارچه‌ای هستند. این مدل‌ها به طور کامل از پارچه‌هایی با جنس کتان یا مخمل تولید می‌شوند. ارگونومی ساخت روکش‌های پارچه‌ای نسبتاً مناسب است و در طولانی مدت حالت خود را حفظ می‌کنند. بنابراین، هنگام رانندگی احساس ناراحتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند.

مزایا:

  • تنوع بالا در طرح و رنگ: این روکش‌ها از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند.
  • جریان هوای بهتر: جریان هوا در این روکش‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.
  • کاهش احتمال عرق کردن: به دلیل جریان یافتن هوا، احتمال عرق کردن به شدت کاهش پیدا می‌کند.
  • راحتی بیشتر: نشستن برای راننده و سرنشین‌ها راحت‌تر است.

معایب:

  • رنگ‌پریدگی سریع‌تر: با تابش نور خورشید، این روکش‌ها سریع‌تر از سایر جنس‌ها دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند.
  • نیاز به جدا کردن برای شستشو: برای شستشو و تمیزکاری، حتماً باید روکش‌ها را از صندلی جدا کنید.
  • پاک کردن سخت لکه‌ها: اگر لکه‌ای بر روی روکش ایجاد شود، به سختی پاک خواهد شد.
3- روکش ترکیبی چرم و پارچه

تولیدکنندگان برای اینکه خریداران راحت‌تر بتوانند انتخاب و خرید کنند و همچنین جنس بهتری را تولید کنند، از ترکیب چرم و پارچه برای تولید روکش استفاده می‌کنند. این روکش‌هایی که از جنس ترکیبی پارچه و چرم دوخته شده‌اند، معایب روکش‌های چرمی و پارچه‌ای را ندارند. به عنوان مثال، در این نوع روکش‌ها، در قسمت تکیه‌گاه از پارچه استفاده شده که آن را به یک روکش ایده‌آل تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک روکش صندلی

در هنگام خرید روکش صندلی، به نحوه دوخت آن دقت کنید. روکشی که تمیزتر و بادقت‌تر دوخته شده باشد، درزهای آن به خوبی و محکمی دوخته شده و در دوخت درزهای مختلف، کاری با دقت و مرتب انجام شده باشد. درزها باید به خوبی دوخته شده باشند تا به راحتی جدا نشوند. همچنین به الگوی دوخت و شکل برش‌ها دقت کنید. جنس پارچه باید در مقابل ساییدگی مقاوم و نسبت به عرق کردن با دوام باشد. همچنین باید به کیفیت، دوام و عمر بالای روکش توجه کنید و از آن‌ها در مقابل نور خورشید سریعاً تغییر رنگ ندهد. قابلیت تمیزکاری و شستشوی بدون دردسر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت کنید که تکه‌های تشکیل‌دهنده روکش کوچک و بیشتر باشند و در صورتی که خودروی شما وارداتی و به سیستم ایربگ مجهز است، در انتخاب نوع روکش بسیار دقت کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

محافظت از روکش صندلی خودرو

تمیز کردن روکش صندلی‌های چرمی با جاروبرقی بهترین روش است، زیرا ذرات آلودگی و حساسیت‌زا از سطح روکش پاک می‌شوند. هرگز وسایل خشن و نوک تیز را روی روکش‌ها قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی آنها شوند. همچنین، قرار دادن وسایل سنگین وزن روی روکش صندلی‌ها ممکن است باعث پاره شدن دوخت آن‌ها شود. بهتر است هنگام پارک کردن خودرو، آفتاب‌گیرهای پنجره‌ها را باز کنید تا از آسیب‌دیدگی روکش‌ها به دلیل تابش مستقیم آفتاب جلوگیری شود. همچنین، برای محافظت از روکش‌های چرمی، استفاده از اسپری براق‌کننده و واکس ضروری است.

قیمت روکش صندلی ماشین

همانطور که می‌دانید، قیمت روکش صندلی ماشین متغیر و بر اساس عوامل مختلفی از جمله برند، متریال استفاده شده، طرح و رنگ وابسته است. برای اطلاع از آخرین قیمت روکش صندلی مورد نظر خود در هر شهری از ایران، می‌توانید به فروشگاه سلیم یدک مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *