Uncategorized

نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی ماشین

افرادی که به ظاهر زیبا و تمیزی صندلی‌های فابریک خودروی خود اهمیت می‌دهند، از روکش صندلی ماشین و کفپوش خودرو استفاده می‌کنند. این محصولات نه تنها به ظاهر مرتب کابین خودرو کمک می‌کنند و تناسب رنگ را برقرار می‌سازند، بلکه به نگهداری تمیزی داخل خودرو نیز یاری می‌رسانند. همچنین، در صورت کثیف شدن یا آسیب دیدن، به راحتی قابل شست‌وشو و تعویض هستند. در اینجا به آموزش نصب روکش صندلی خودرو خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این آموزش برای بسیاری از خودروهای موجود در بازار از جمله پژو پارس، سمند و پراید قابل استفاده است. 

 اگر خودروی شما از قبل روکش دارد و قصد تعویض آن را دارید، پیش از نصب روکش جدید، باید روکش قدیمی را بردارید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

ابتدا صندلی‌ها را جابجا کرده و نخ‌های روکش قبلی را باز کنید.
سپس باید روکش زیرسری‌ها را جدا کنید. برای این کار، خار زیرسری را فشار دهید تا زیرسری به سمت بالا حرکت کند و بتوانید روکش آن را به راحتی بردارید.
برای باز کردن روکش صندلی عقب، آن را به سمت داخل فشار داده و سپس روکش را جدا کنید. بخش زیرین صندلی نیز به همین روش عمل می‌کند؛ باید آن را به سمت بالا فشار دهید تا روکش جدا شود.
باز کردن روکش‌های صندلی‌های جلو کمی متفاوت است. برای این کار، ابتدا صندلی را کاملاً بخوابانید، سپس بندهای روکش را باز کرده و آن را جدا کنید. 

نحوه نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی جلو ماشین

برای تعویض روکش صندلی، ابتدا باید قسمت نشیمنگاه را تعویض کنید. روکش نشیمنگاه را روی صندلی قرار دهید و با استفاده از دست، دوخت‌ها را به درستی روی هم بیندازید. سپس روکش دوم را به گونه‌ای روی روکش اول قرار دهید که دوخت‌های آن دقیقا بر روی هم بیافتند. در زیر روکش دوم، کش‌هایی قرار دارد که باید با نوک انگشتان خود، روکش دوم را به زیر روکش اول و زیر صندلی بفرستید. این کش‌ها را می‌توانید در زیر صندلی محکم گره بزنید یا آنها را به فنرهای زیر صندلی متصل کرده و با کش قیطانی محکم بکشید و گره بزنید تا روکش به خوبی ثابت شود.

نصب روکش تکیه گاه یا پشتی صندلی جلویی

در این مرحله، روکش را تا نیمه برگردانید و بر روی قسمت پشتی صندلی قرار دهید. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که تمامی دوخت‌ها به درستی روی هم قرار گیرند. پس از قرار دادن روکش، کش‌ها را از فاصله بین تکیه‌گاه و نشیمنگاه عبور داده و به زیر صندلی جلویی خودرو هدایت کنید. سپس کش‌ها را زیر صندلی و در زیر فنرها به‌طور محکم گره بزنید تا روکش به خوبی در جای خود ثابت شود.

نصب روکش صندلی عقب

ابتدا باید نشیمن‌گاه صندلی عقب را کاملاً خارج کنید تا بتوانید روکش پشتی صندلی عقب را نصب کنید. نحوه خارج کردن نشیمن‌گاه صندلی عقب برای هر خودرو ممکن است متفاوت باشد، بنابراین این مرحله را با توجه به مدل خودروی خود انجام دهید. اما می‌توانید این روش را نیز امتحان کنید:

دست خود را در درز میان نشیمن‌گاه و پشتی صندلی قرار دهید. سپس با زانوی خود به لبه جلویی نشیمن‌گاه فشار آورده و همزمان، پشتی صندلی را به سمت بالا بکشید تا نشیمن‌گاه از قلاب جدا شود. پس از جدا کردن نشیمن‌گاه، روکش صندلی را با دقت روی صندلی قرار دهید به‌طوری که لبه‌های روکش به‌طور کامل و دقیق روی لبه‌های صندلی منطبق شود. سپس کش‌ها را به هم گره بزنید و گره را سفت کنید. در نهایت، نخ‌های قیطانی را نیز با یک گره محکم ببندید.

نصب روکش تکیه گاه یا پشتی صندلی عقب

نصب روکش تکیه‌گاه صندلی عقب باید قبل از قرار دادن صندلی در جای خود انجام شود. در این مرحله، روکش را به‌طور کامل در جای مناسب خود قرار دهید، به‌طوری که کش‌ها دقیقاً روبروی هم باشند. سپس روکش را محکم بکشید و کش‌ها را به هم گره بزنید و گره را کاملاً سفت کنید. توجه داشته باشید که هنگام کشیدن روکش، حتماً از قسمت‌های پارچه‌ای بکشید، نه از کش‌ها. با این کار، هم از پاره یا شل شدن کش‌ها جلوگیری می‌کنید و هم روکش به‌صورت محکم‌تر در جای خود قرار خواهد گرفت.

نصب روکش صندلی خودرو در محل

فرآیند نصب روکش صندلی خودرو طولانی است و به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، نصابان روکش صندلی معمولاً پیشنهاد می‌کنند که برای تعویض روکش، خودرو را به مراکز مربوطه برده و چندین ساعت بعد بازگردید. با ارائه این خدمات در محل، می‌توانید بدون نگرانی روکش صندلی خود را در محل نصب کنید. به این ترتیب، بدون دغدغه ترافیک و معطل شدن چند ساعته، تمامی این خدمات درب منزل شما انجام می‌شود.

برای دریافت خدمات نصب خرید و تعویض انواع روکش صندلی خودرو در محل، تنها کافی است به سایت سلیم یدک مراجعه کنید . شما می توانید انواع لوازم جانبی خوودروی خود مانند روکش صندلی ماشین ، کفپوش ماشین و … را از فروشگاه بزرگ سلیم یدک خریداری و دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *